Svi obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)
Odgojno-obrazovni sadržaji:
- Stop nasilju među djecom / Za sigurno i poticajno okruženje u školama
- Humane vrednote
- Poštujte naše znakove – ponašanje u prometu
- Zdravstveni odgoj
- Ekoškole - zaštita okoliša
- Školski volonteri
- BIG - Budi internet genijalac (sigurnost na internetu)
- Ča-more-judi
- Dječji Pričigin
- Erasmus+
Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
U unutrašnjosti pčelinje košnice na OPG-u Tvrdić
Autor: Vana Cecić, 13. 5. 2019.
U srijedu, 8. svibnja učenici prvoga i drugoga razreda, u pratnji učiteljica – Rafaele Bilankov i Jasminke Škeve te pedagoginje Tanje Kardum i učiteljice Vane Cecić, u jutarnjim satima zaputili su se na prekrasno imanje OPG-a Tvrdić, barbi Goranu i teti Nataši.
Barba Tvrdić, kako ga neki od milja zovu na otoku Šolti (a i šire) je već dobro poznat. Pčele su dio njegove obitelji već punih 80 godina. Ispričao nam je, u učionici na otvorenome, ono najvažnije o pčelama i objasnio razlike između osa i vrijednih pčela. Pčele nisu opasne i nije im u interesu ubosti nas jer nakon toga umiru. Saznali smo tko je radilica, tko matica, a tko trut i koja im je uloga u njihovom domu, košnici. Otkrio nam je koliko dugo pčele žive, čime hrane svoje mlade, a i imali smo i priliku probati pelud koji „zločesti“ barba Goran krade pčelama. Ispričao nam je što pčele rade po cijeli dan i što ih zapravo zanima. Pokazao nam je biljke koje njihove pčele svakodnevno posjećuju i pričao nam je o vrstama meda. Bilo je zanimljivo i s oduševljenjem smo slušali, ali pravo veselje je nastupilo kad smo ušli u prostoriju nalik malom hramu u čast pčelama i medu. Preko stakla smo mogli gledati pčele na djelu, u unutrašnjosti njihove košnice. Degustirali smo med od ružmarina, Šoltanski med, saće i druge proizvode koje vrijedne pčele, barba Goran i teta Nataša proizvode. U mirnom dijelu dvorišta nalazi se nekoliko aktivnih košnica, ni njih nismo zaobišli. Prvo smo se prikladno odjenuli, stavili zaštitne kape i bez straha krenuli. Kratko smo pogledali pčele i udaljili se da ih ne ometamo u njihovom poslu.
Za kraj današnjeg druženja svi smo dobili dar, personalizirane tegle meda. Barbi Goranu i teti Nataši smo se zahvalili i pozvali ih na Dan Škole koji će se održati zadnji nastavni dan, 14.lipnja 2019. godine. No, ni to nije bilo sve, barba Goran i teta Nataša su nam i za tad najavili iznenađenje. Koje? Dođite i vidjet ćete.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5390476
Ovaj mjesec: 5194
Ovaj tjedan: 1202
Danas: 136