Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige (16. listopada – 16. studenoga) učenici šestoga razreda na redovnoj su nastavi Hrvatskoga jezika sudjelovali u radionici raspravljajući o važnosti čitanja te otkrivajući različite tehnike čitanja.
U uvodnom dijelu radionice učenici su pričali o svojima navikama čitanja – koliko, što, kako i gdje čitaju te vole li više književna ili adaptirana filmska djela. Podijelili su svoja iskustva o počecima učenja prvih slova te pisanju prvih riječi. Neki od njih rado su se prisjetili kako su s roditeljima nekoć čitali bajke ili zajednički stvarali priče za laku noć. Suočeni s poražavajućom statistikom kako prosječni Hrvat godišnje pročita tek četiri djela (istraživanje agencije GfK Hrvatska), učenici su priznali kako čitanje nije proces lagan sam po sebi te kako se prilikom čitanja i sami susreću s različitim problemima – loša organizacija vremena, nerazumijevanje riječi, dekoncentracija, dosada itd.
U nastavku radionice učenici su čitali zadani tekst primijenivši tehniku čitanja s predviđanjem. Čitajući odlomak po odlomak, učenici su poput pravih vizionara pokušali odgonetnuti što bi se moglo dogoditi u daljnjem sadržaju. Učenicima je na ovaj način pokazano kako čitajući bilo koji književni tekst mogu samostalno pisati bilješke te iznositi vlastita predviđanja.
Tijekom cijele radionice naglašavana je činjenica kako je čitanje proces, mentalna vježba koju ako zapustimo, ima dalekosežne posljedice po pitanju ostvarenja osobnih rezultata u učenju. Vrlo je jednostavno – što više čitamo, više znamo, više propitkujemo svijet oko sebe te znamo postavljati pitanja.
(izvor T. Buzan, Brzo čitanje)
Učenici su također pokušali izračunati vlastitu brzinu čitanja. Ukazano im je ako žele brže čitati, moraju više čitati te će jednoga dana kao žongleri moći istodobno čitati i po nekoliko knjiga odjednom. Brzina čitanja mijenja se s godinama. Nažalost, statistika pokazuje kako po završetku formalnog obrazovanja ljudi manje čitaju, stoga se i njihova brzina čitanja smanjuje.
Brzinu je najlakše izračunati sljedećom formulom: brzina čitanja (br. riječi u minuti) = broj riječi u tekstu / vrijeme potrebno za čitanje (izraženo u minutama).
Na kraju radionice učenici su izrađivali straničnike te su njihovi radovi izloženi prilikom predstavljanja priručnika Lijekovi od davnina.