Datum objave: 22. listopada 2025.

Učenici obilježili Svjetski dan hrane

lis 22, 2025 | Eko škole, Naslovnica, Projekti, ŠPP

Povodom Svjetskog dana hrane koji se obilježava svake godine 16. listopada, u našoj je školi u tjednu od 13. do 17. listopada 2025. proveden niz aktivnosti kojima s ciljem podizanja svijesti o važnosti nutritivno bogatih obroka te stvaranja pravilnih prehrambenih navika od najranije dobi.

Učenici prvog, petog i šestog razreda proveli su aktivnosti kojima su proslavili nacionalni Tjedan školskog doručka, inicijativu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u sklopu projekta Živjeti zdravo koja promiče važnost zdrave i uravnotežene prehrane među učenicima.

Naši prvašići razgovarali su sa svojom učiteljicom o važnosti hrane za ljudsko zdravlje. Razmatrali su što jedu, koliko je njihova prehrana zdrava te koje namirnice doprinose zdravlju, a koje su štetne. Osmisli su i izradili zid zahvalnosti na kojem su pisali poruke o važnosti zdrave prehrane te izražavali zahvalnost za zdrave obroke koje svakodnevno imaju. Naravno, tu su se našle i poruke zahvalnosti našoj kuharici Diani.

Učenici petog razreda sa svojom su razrednicom sudjelovali u zanimljivoj radionici tijekom koje su se najprije upoznali s prednostima pirovog brašna. Nakon kratkog razgovora i prezentacije, s velikim su veseljem zamijesili i ispekli pirov kruh, koji su potom namazali zdravim namazom od lješnjaka. Uz miris svježe pečenog kruha i mnoštvo osmijeha, uživali su u ukusnom i hranjivom doručku.

Budući da je tema ovogodišnjeg Tjedna školskog doručka Doručkom oko svijeta, učenici šestog razreda i njihova razrednica krenuli su na put oko svijeta, točnije istraživali su kako doručkuju djeca u različitim krajevima svijeta. Pretraživali su mrežne izvore i saznali koje su namirnice popularne u udaljenim krajevima Zemlje – od Kostarike, preko Egipta do Australije. Zatim su izradili plakate s informacijama koje su doznali. Vjerujemo da će poneki recept i sami isprobati!

Pored toga učenici drugog, trećeg, sedmog i osmog razreda sudjelovali su u aktivnostima projekta FoodEducators.

Učenici drugog razreda sa svojom su učiteljicom raspravljali o tome što znači zdravo jesti. Saznali su kako je potrebno jesti proizvode iz svih skupina namirnica u odgovarajućim količinama kako bismo tijelu osigurali potrebne hranjive tvari te imali snagu, fokus i dobro raspoloženje. Nakon toga izradili su tjedne jelovnike s raznolikim i ukusnim namirnicama.

Naši trećaši, pod vodstvom svoje učiteljice, postali su pravi mali chefovi te su smišljali recept za tjesteninu, ali ne bilo kakvu! Njihova tjestenina trebala je biti ukusna i nutritivno bogata te dobra za naš planet. Kroz ovu kreativnu aktivnost učili su kako hrana može biti i zdrava i održiva.

A naši najstariji učenici – sedmaši i osmaši – imali su i najozbiljniji zadatak. Uz pomoć svojih razrednica proučavali su nutritivne deklaracije na prehrambenim proizvodima. Vještina pravilnog čitanja i razumijevanja tih podataka pomaže nam u odabiru namirnica koje odgovaraju našim potrebama. 

.

Ove su aktivnosti bile prilika svim učenicima da kroz praktične aktivnosti i zajedničko druženje, uče o važnosti zdrave prehrane, promišljaju o svojim navikama te donose odgovornije odluke u biranju namirnica.

Skip to content