Skip to content
Datum objave: 11. travnja 2025.

Razlomci u glazbi

tra 11, 2025 | Eko škole, Naslovnica, Nastava, Projekti

Ovog tjedna je, s učenicima 5. razreda proveden školski sat na kojem se ostvarila međupredmetna povezanost Matematike i Glazbene kulture kroz razlomke i notne vrijednosti.

Učenici su prvo ponovili što predstavlja razlomak (što predstavlja brojnik, a što nazivnik).

Uz plakat s kružnim dijagramima na kojima su bile prikazane vrijednosti nota i njihov odnos u trajanju (cijela nota, polovinke, četvrtinke, osminke i šesnaestinke) učenici su zaključili da za note vrijede ista pravila kao i za razlomke i tako povezali svoje znanje. U kreativnom dijelu njihovog istraživanja cilj je bio dobiti niz od osam tonova (C-dur ljestvicu) koristeći menzure, vodu i razlomke. Izračunali su da nam za prvu menzuru treba biti 8/8 tj. 80 ml vode. Nakon što su uspješno napunili menzure s vodom, odsvirali su tonove koristeći metal, drvo i plastiku. Zaključili su da prilikom sviranja različitim materijalima dobijemo različitu boju i dinamiku zvuka. 

Provjerili su i točnost tonova uz pomoć zvončića i boomwackersa i zaključili da su precizno izračunali koliko vode za svaki pojedini ton moraju uliti u svaku menzuru. Spoznali povezanost vode i glazbe.

Albert Einstein je naglašavao povezanost glazbe i znanosti. Smatrao je da su oba područja izražavanje univerzalnog reda i harmonije.

Jedno od najfascinantnijih otkrića utjecaja glazbe na vodu japanskog istraživača Dr. M. Emota je bilo da riječi, glazba i vibracije mogu utjecati na strukturu vode. Pozitivne riječi i melodije mogu transformirati vodu, čineći je vitalnijom i korisnijom za nas. U eksperimentu je vodu izložio različitim glazbenim žanrovima, od klasične glazbe do heavy metala. 

Njegovi su rezultati pokazali da je voda izložena klasičnoj glazbi stvarala simetrične i lijepo oblikovane kristale leda, dok teška rock ili metal glazba stvara manje skladne kristale.

Maja Blagaić, učiteljica GK i

Josipa Milun Grbavac, učiteljica Matematike