Učenici su u tijekom terenske nastave dobili informacije o Domovinskom ratu s posebnim osvrtnom na Bitku za Vukovar te sudjelovali u Školi mira koristeći se edukativnim sredstvima i obilaskom mjesta posebnog pijeteta.
Obišli smo mnoge memorijalne lokacije: Spomen-doma hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, izložbeni postav u krugu Memorijalnog centra, Mjesto sjećanja – Vukovarska bolnica 1991., Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata, Spomen-dom Ovčara, masovnu grobnicu na Ovčari, hangar Veleprometa, ruševine Borovo Commercea.
Osim memorijalnih lokacija, posjetili smo i Muzej vučedolske kulture.
Arheološki lokalitet Vučedol jedan je od najznačajnijih arheoloških lokaliteta u Europi i lokalitet jedne kulturne pojave koja je u vrijeme eneolitika, u trećem tisućljeću prije Krista, zauzimala prostor današnjih 13 europskih zemalja.
A što smo tamo naučili?
- Prva prava indoeuropska kuća – košara!
- Najstarija prapovijesna kola na četiri kotača
- Najstariji indoeuropski kalendar
- Prapovijesna ljevaonica prve serijske proizvodnje metala
- Proizvodnja prve bronce na svijetu
- Prva poznata pila na svijetu
- Bogatstvo oblika i ukrasa vučedolske keramike
- Jama in situ u kojoj je pronađena Golubica / Jarebica
Posjet učenika Vukovaru završava Školom mira i kvizom znanja za učenike. Škola mira završna je faza terenske nastave učenika, s ciljem da učenici iz Vukovara odu s razumijevanjem vrijednosti mira i tolerancije. U sklopu Škole mira učenici stječu temeljna znanja o povelji Ujedinjenih naroda, posljedicama rata i mirnoj reintegraciji te sa željom da se učenicima prenese pozitivno ozračje u kojemu će se razvijati kao odgovorni građani i građanke svjesni nužnosti uvažavanja različitosti i njegovanja trajnog mira.
Emira Vidan, razrednica 8. razreda