Datum objave: 10. svibnja 2024.

Lokva ″Kamena″ i Lokva Basilija – prozirnost vode

svi 10, 2024 | Eko škole, Naslovnica, Projekti, ŠPP

Članovi Prirodoslovne grupe proveli su različita promatranja, istraživanja i mjerenja na Lokvi Basilija (južno od Srednjeg Sela) i Lokvi ″Kamena″ (južno od Donjeg Sela).

Učenici su obilazeći lokvu ″Kamena″,  južno od Donjeg Sela uočili kako su obale lokve kamene i prilično strme. Površina lokve nije jedinstvena već je ispresjecana brojnim prirodnim kamenim pregradama.

Teško je pristupiti vodi zbog strme obale i gusto izrasle makije na pojedinim mjestima.

Ostavlja dojam prelijepe netaknute prirode.

Promatrajući vodu učenici su utvrdili:

  • Voda lokve je vrlo bistra i na svim mjestima se nazire dno
  • Nema invazivnih vrsta životinja: kornjača, zlatnih ribica, gambuzija
  • Uočena je jedna velika zelena krastača dok je plivala u vodi (nismo je uspjeli slikati)

Uz pomoć učiteljice učenici su odredili zamućenost vode obje lokve – Lokve Kamena i Lokve  Basilija, prema metodi oceanografa Angela Secchija pomoću tkz. Secchijevog diska kojeg smo sami izradili.

Konačna vrijednost prozirnosti vode računa se prema formuli:

Prozirnost vode = (mjerenje pri uronu + mjerenje pri izronu) / 2

Lokva Basilija

Prozirnost vode = (mjerenje pri uronu + mjerenje pri izronu) / 2

                             = (70 cm + 80 cm) / 2

                             = 75 cm

Zaključak: Očekivana vrijednost prozirnosti vode bila je manja jer lokva djeluje vrlo mutno. Pri mjerenju prozirnosti učenici su uočili kako je na više mjesta voda prilično duboka te je možda zbog toga doživljaj zamućenosti još veći.

Lokva ″Kamena″

Prozirnost vode = (mjerenje pri uronu + mjerenje pri izronu) / 2

                             = (80 cm + 80 cm) / 2

                             = 80 cm

Zaključak: Očekivana vrijednost prozirnosti vode bila je velika. Rezultat koji su učenici dobili ne ukazuje na stvarno stanje prozirnosti vode jer je najveća dubina vode koja je bila dostupna za mjerenje 80 cm. Slobodnom procjenom učenici su pretpostavili kako bi stvarni rezultat mogao biti barem dvostruko veći.

Mentorica: Ivana Benussi Šavorić

Skip to content