U stupcu “Znam”, učenici su pokazali predznanje iz područja korištenja različitih vrsta karata, poput Google Eartha i digitalnih karata. Pokazali su razumijevanje osnovne funkcije karata u svakodnevici i znatiželju za naprednijim tehnikama mapiranja.
U stupcu “Želim znati”, učenici su izrazili interes za sljedeće teme:
- Koji su osnovni koraci u postupku mapiranja?
- Što je prostorno mapiranje?
- Kako se koriste GIS alati za mapiranje?
- Koja je važnost mapiranja u arheološkim istraživanjima i otkrivanju lokaliteta?
Tijekom aktivnosti učenici su:
- Naučili osnovne korake u postupku mapiranja, uključujući prikupljanje podataka na terenu, digitalizaciju i interpretaciju prostornih podataka.
- Upoznali se s pojmom prostornog mapiranja i shvatili njegovu ulogu u vizualizaciji, analizi i interpretaciji prostornih informacija.
- Stekli osnovna znanja o GIS (Geografski Informacijski Sustav) alatima i njihovoj primjeni u analizi prostora.
- Razumjeli važnost mapiranja u arheologiji, posebice u kontekstu otkrivanja i dokumentiranja arheoloških lokaliteta.
- Učili kako se mapiranje koristi za izradu fotografija i snimanje terena, kao i u stvaranju 3D modela lokaliteta.
- Otkrili da se pomoću određenih metoda mapiranja mogu otkriti objekti skriveni ispod površine tla.
Zaključak:
Učenici su aktivno sudjelovali u aktivnosti, pokazali visoku razinu interesa i postigli sve planirane ishode. Aktivnost je bila uspješna jer je omogućila povezivanje teorijskih znanja s praktičnom primjenom u stvarnom kontekstu, osobito u području arheologije. Korištenje KWL tablice doprinijelo je jasnijem uvidu u predznanja i potrebe učenika, te omogućilo učinkovitije usmjeravanje nastavnog procesa.


