Učenici 7. razreda na satu razrednika u sklopu teme Životne navike koje pospješuju zdravlje te rekreacija, opuštanje, relaksacija, naučili su ponešto o povijesti šaha i osnovnim pravilima te drevne igre koja potiče razvoj kreativnog mišljenja i strpljenja.
Većina stručnjaka smatra da šah potječe iz Indije iz 6. stoljeća- ta igra se zvala čaturanga, a posredovanjem Arapa stigla je u Europu u 8. st. Doznali smo što znači riječ šah- kralj i pojam/ potez šah-mat kralj je bespomoćan. Današnji izgled i pravila dobio je u 15. st., a naši učenici uočili su vezu šahovskih figura sa feudalnim društvenim odnosima.
–
Šahovska ploča sastoji se od 64 kvadrata, sa izmjeničnim bijelim i crnim poljima. Svaki igrač ima 16 figura: jedan kralj, jedna kraljica, dva topa, dva lovca, dva skakača i osam pijuna. Svaka figura ima specifičan način kretanja. Naši razredni velemajstori Lupo, Toni, Karlo i Nikola objasnili su nam način kretanja pojedinih figura.
Cilj igre je staviti protivničkog kralja u šah-mat, to jest, u poziciju gdje je napadnut i ne može se pomicati bez da bude “pojeden”. To znači da igra završava čim je kralj u šah-matu, a ne kada su sve figure maknute s ploče.
Radujemo se budućim partijama šaha.