Ove školske godine, 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
Ljudska prava: ljudsko dostojanstvo, sloboda, ravnopravnost i solidarnost
Autor: Ivana Čulić Farac, Damira Piplica, 5. 12. 2021.
Tijekom jedanaestog mjeseca učiteljice Ivana Čulić-Farac i Damira Piplica organizirale su različite aktivnosti vezane uz drugi problemski cilj Školskoga kurikuluma – Ljudska i dječja prava.
Učenici petoga razreda upoznali su svoja prava čitajući UNICEF-ovu Konvenciju. Raspravljali su o podjednakom ostvarenju istih u različitim dijelovima svijeta te zaključili kako prava podrazumijevaju odgovornost za poštivanje prava drugih. Uz pripisana prava, podsjetili su se i vlastitih dužnosti. O istome su ponovili igrajući Kahoot te su na kraju izradili plakat.
Učenici sedmog razreda na satovima Povijesti i Hrvatskoga jezika problematizirali su o pravima žena. Temu smo otvorili radionicom Stereotipi u medijima na kojoj su učenici raspravljali o rodnim nejednakostima te uvidjeli s čim se susreću manjinske i marginalizirane skupine u našem društvu. Analizirali su različite medijske sadržaje (reklame, filmovi, serije, glazbeni spotovi) kako bi uočili stereotipne prikaze. Analizom književnih djela (Duga i Djevojčica iz Afganistana) i povijesnih izvora učenici su mogli usporediti prava žena nekoć i danas. Također pogledali su dokumentarni film Nazvao me Malala te upoznali važnost djelovanja rada Malale Yousafzai – najmlađe dobitnice Nobelove nagrade za mir poznate po borbi za pravo djevojčica na obrazovanje. Učenici su tako stekli uvid u kompleksnost teme o kojoj će zbog svoje važnosti raspravljati i na budućim satima.
Učenici osmog razreda pročitali su književno djelo antiratne tematike – Dječak u prugastoj pidžami te raspravljali o kršenju ljudskih prava u doba Drugog svjetskog rata o čijim će političkim okolnostima detaljnije učiti i problematizirati na satovima Povijesti.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5389961
Ovaj mjesec: 4681
Ovaj tjedan: 689
Danas: 25